söndag 31 maj 2015

Trashcan Dance - Reptile Heart LP+CD

(Trashcan Dance - Reptile Heart LP+CD - DIY/Trashcan Dance) Egenutgiven fullängds-LP av Trashcan Dance, bandet som jag för första gången bekantade mig med på den finlandssvenska punksamlingen recenserad nedan. Pressreleasen droppar Turbonegro (vilket jag kan förstå pga estetiken om inte annat) men även Depeche Mode. Det kan jag också förstå, det är alldeles för synthigt för att jag ska gå igång. Med mina begränsade referenser på det berörda området tänker jag Rammstein, men Trashcan Dance glimtar till ibland; i synner het i Billy Idol-flytande Happy Viking, Tenerife och Spastixxx, som var med på nämnda samling. Till utgåvans fördel talar framför allt den medföljande CD:n (för bil eller rip kanske?) Annars är det mest käbbel, som vår kära statsminister skulle ha sagt. 10 låtar.

Inga kommentarer: