torsdag 25 december 2014

Bästa släppen 2014 - V/A - Boots On The Street Volume 1 CD/LP

Paco listar utan inbördes ordning de 10 roligaste släppen under det snart gångna året 2014. 

Det har varit sådär på nysläppsinköp/recensionsinskick så jag har ganska dålig koll i år... inväntar i skrivande stund ett knippe plattor som jag är säker på skulle kvala in på den här listan, exempelvis Skinfull, On File, Those Unknown, Battle Ruins etc, och hajpade Urban Savage (recension kommer) är jag inte tillräckligt inlyssnad på för att uttala mig om än. Därför var listan som svår att fylla med regelrätta singelbandsläpp om man inte ville släppa in vilken smörja som helst på den (sorterade bl a bort Evil Conducts senaste, som är lika intressant som damm) och jag börjar lite överraskande (kanske) med samlingen Boots On The Street, och enbart på grund av No Quarter och DocEvil som båda imponerar med sin snabba, hårda skinheadpunk och som man vill ha mer av asap.


Lonewolf är knappast det bästa New York producerat genom åren och japanska Beyond Hate är fruktansvärda.

Inga kommentarer: