torsdag 23 augusti 2012

Hösten är här och allt faller isär

Jag köper inte rubriken för fem öre. Tycker det är sjukt skönt när allt faller tillbaka i gamla gängor och rutiner och UK82-moln ersätter framtvingad spontanitet och hysterisk hetta. Hösten är min favoritårstid. problemet är att den leder fram till en vinter...

Jag tänkte publicera några rader om Kuggnäsfestivalen, har blivit lovad ett stycke av en gästskribent då jag personligen var så pass överförfriskad att det franska anletet skrapades upp mot en grusig slänt redan innan solen ens börjat fundera på att gå ner. Lyckades se två band. Tattooed Motherfuckers var sämre än väntat, och då är det ändå inget band jag är speciellt förtjust i. De kändes duktigt malplacerade i fullt dagsljus, med delvis degenererad och inavlad knäckebrödhultpublik och omgivna av traktorer och faluröda ladugårdar... Ultima Thule gjorde en fin avskedsspelning, och jag tror de flesta i den månghövdade publiken var nöjda. Hur som helst har inte texten levererats till mitt kontor, och jag har tröttnat på att tjata.

Sedan dess har diffusa facebookrykten gjort gällande att Ebba Grön ska återförenas under helgens Sellstock, en gratisfestival i Rågsved. Det komiska är att större, mer mainstreamartade websidor och tidningar har plockat upp det lösa pratet och hjälpt till med att spä på ryktesspridningen. Den som lever får väl se. Personligen är jag mycket skeptisk, men det går inte att bortse ifrån att många omständigheter talar för att det skulle vara möjligt, rent hypotetiskt... Annars spelar marginella struntband som Tant Strul och Farsta, men det är ju i alla fall gratis, och utannonserade Rågsved Allstars kanske spelar några gamla Urin och/eller Grisen Skriker-låtar åtminstone...

Annars har jag varit långsam och lat. Hoppas att hösten får fart på mig.

Inga kommentarer: