tisdag 19 juni 2012

Riotgun - Too Many Mutha Fuckahz... Bring Me Down 7"

(Riotgun - Too Many Mutha Fuckahs... Bring Me Down 7" - Last Punkrockers Records) Första gången jag bekantade mig med Riotgun var kring 1999 då en kompis lyckades hitta en 7" med dem någonstans, och blev eld och lågor. Jag kanske minns helt fel, men jag hade för mig att de var jävligt hårda och snabba då. På Too Many Mutha Fuckahz... låter de mer rock'n'rollig oi!, eller snarare gatpunk, någonstans mellan Niblick Henbane, Brassknuckle Boys och Harrington Saints. Enkel, gitarrdriven, melodiös, catchy, lättillgänglig och somrig punkrock med skägg. De två låtarna är jämnstarka. Jävligt trevligt, men inget att yvas över.

1 kommentar:

Grendel sa...

Sad to see a veteran band compared to weak 'street punk' bands like Harrington Saints and bands that came far later then them I.e. Brassknuckle Boys. Great E.P. By a great band that has been rocking shit locally and under the radar for far longer than half the Johnny-come-lately's have even been in the scene. Bottom line - Riotguj rules and it's awesome people late finally catching on.