torsdag 12 januari 2012

Robb Blake - Aint Got No Soul CD

Robb Blake - Aint Got No Soul CD - Do the Dog Music) Robb Blake, som splitade med Liam O' Kane spelar här alla instrument på soloalbumet Aint Got No Soul, som är lika meningslös som allt annat jag hört från Do the Dog förutom möjligtvis Smoke Like a Fish. Det är snäll student-ska i en mycket modern popkostym med små, små punkinfluenser. Ibland är det lugnare, och då låter det så jävla vitt att det är outhärdligt. Jag gillar när ska-musik antingen är gammal och/eller har lite gatukänsla. Robb Blake låter som något sprillans nytt från en bensinmack och har ingenting sådant, och jag måste upprepa mig och fråga mig själv och den stora detektiven allmänheten om det verkligen är så att allt kan kallas ska (eller SKA som alla p-12:or envisas med att skriva det) som går i baktakt? I så fall är jag ännu mer ointresserad. Bästa låten är Hit the Bottle, förmodligen bara för att den känns bekant eftersom den var med på nämnda split med Liam från Jimmy the Squirrel. Jag har svårt att förstå att något sådant som en brittisk "ska"-artist kan låta så sjukt obrittisk. Tio spår på ca en halvtimme. Håll er borta!

Inga kommentarer: