tisdag 24 januari 2012

Martin Solo - S/T CD

(Martin Solo - S/T CD - Jimmy Jazz Records) En tämligen intetsägande skiva, med Martin Solo, som annars fromtar Warsawa-bandet Nowy Swiat om jag lyckas tolka den polska pressreleasen rätt. Både musiken och den högst mediokra sången är tillbakalutade och lite New Waveiga. Bolaget säger att det är en musikalisk resa mellan Ramones, Billy Idol och Rolling Stones, medan Paco avfärdar Martin som en polsk Magnus Uggla a la -77 utan några vidare låtidéer. Som ni förstår är jag inte överhövan hänförd av den här tolv spårs skivan som verkligen känns som en axelryckning. Jag är ganska övertygad om att jag skulle tyckt det var roligare om jag kunde polska, som alltid, men som det nu är har jag inte mycket mer att säga.

3 kommentarer:

Herreys sa...

"som en polsk Magnus Uggla a la -77 utan några vidare låtidéer"

Kanske det mest avskräckande som skrivits i en recension någonsin.

Anonym sa...

hahahaha jättekul!!!!

Bernando sa...

Snyggt omslag...