lördag 1 oktober 2011

Suicide Syndicate - Bad Wolves Eat Small Pigs LP

(Suicide Syndicate - Bad Wolves Eat Small Pigs LP - Switchlight Records) Snygg och proffsigt utformad gatefold-LP av Nässjö/Malmö-baserade Suicide Syndicate som spelar någon sorts horror/döds-punk om man ska tro ryktet eller möjligtvis den rekvisita och de attribut bandet omger sig med och/eller använder sig av. Musikaliskt vet jag knappt vad sådana begrepp betyder. Musikaliskt kommer också Suicide Syndicate som en positiv överraskning efter att jag hört diverse mer eller mindre nedsättande omdömen från vänner och bekanta samt som vanligt ser till att betrakta världen genom de Pacoska fördomsglajorna. Det låter som lite Social Distortion, lite sena Anti-Nowhere League och/eller annan brittisk 80-talspunk med rätt att sticka ut... Test Tube Babies eller GBH kanske?, lite Motörhead, lite Motor City-rock, och när det är som bäst (Reject the Daylight) som gatupunkig rock'n'roll a la Strung-Ups. Av albumets elva låtar är två covers, nämligen Napalm Sticks to Kids (ursprungligen av Cortex) samt Nick Cave-örhänget Where The Wild Roses Grow där Bengtsson får sällskap framför puff(puss)-skyddet av punkgrogghaggan Texas Terri. För att slänga sig med en recensentklyscha så är det här inte min kopp te vanligtvis, men jag tycker Bad Wolves Eat Small Pigs är en schysst första bekantskap med ett band jag verkligen inte trodde att jag skulle gilla, men som jag faktiskt tycker bjuder på riktigt schysst punkstök.

5 kommentarer:

Anonym sa...

epic:

http://www.youtube.com/watch?v=YhIGNFseaxo

Bernando sa...

Grymt bra cover faktiskt.

Anonym sa...

Vad e det för jävla tönt Bengtsson tar upp på scen?

Paco sa...

Tönt?? Det är den fantastiska Hannu aka Inge Ansvar aka Bob-Elvis Squaw från The Great German Re-Research (bland annat). Levande legend. Skjut hans kuk eller dö.

Anonym sa...

...vad Paco sade! Inge Ansvar är livets lim - inhalera och njut eller fortsätt din inrutade bana som imbecill dumstrut.

all great german things must first wear terrifying and jävla töntmaskar, det fattar väl alla????