söndag 14 augusti 2011

Make Do and Mend - End Measured Mile CD

(Make Do and Mend - End Measured Mile CD - Shield Recordings) Make Do and Mend kommer från Connecticut i USA och släpper sitt debutalbum End Measured Mile på Holländska etiketten Shield. Det är ungefär lika kul som omslaget. Välproducerad posthardcore korsbefuktat med postgrunge och radiovänlig nu-rock, typ. Jag kan faktiskt inte komma på någon ens i periferin av mitt umgänge som skulle tycka att det här var särskilt intressant, och det är ungefär vad jag har att säga om den här skivan. Men jag kan försöka dra ut på det lite..: texterna är personliga och inte alls dåliga och ganska långt ifrån vad jag vanligtvis brukar få mig till livs. Skivan innehåller tio låtar och klockar in på 33:57. Det enda i tacklistan tackade bandet jag ens känner igen är Comeback Kid. Så.

Inga kommentarer: