onsdag 27 juli 2011

The Dräperz - Promo CD

(The Dräperz - Promo CD - DIY/The Dräperz) The Dräperz är från Västerås och spelar en ganska skränig och snabb gatupunk mittemellan Asta Kask (eller dess 90-talsefterföljare - hörs i första låten - Konstapel Steroid - framför allt) och Frenzy Four, bara några nivåer sämre. Det är enkelt och opolerat och har sina förtjänster, men fyra låtar som den här promon innehåller räcker inte riktigt för att jag ska känna att jag kan göra en rättvis bedömning av bandet. Andra låten, Baby Got a Deuce, är den som får mig att referera till Frenzy Four, då det är en bajtning så extrem att jag inte riktigt vet om det ska föreställa någon sorts cover eller egen tolkning av Örebrosönernas One Night Stand. Både versmelodierna, versackorden och första fraserna i varje versrad är i princip kapade rakt av. Låtarna är både på svenska och engelska, och texterna verkar vara av genomsnittlig kvalitet. Bilden stal jag från Blogg as Fuck då jag inte äger någon scanner eller digitalkamera att tala om för närvarande.

Inga kommentarer: