tisdag 22 december 2009

Bästa släppen 2009 - The Last Resort - You'll Never Take Us - Skinhead Anthems II

Paco listar utan inbördes ordning de 10 roligaste släppen under det snart gångna året 2009.

Att The Last Resort skulle kunna vara så här jävla bra igen trodde jag icke. Med samma hotfulla ljudbild som då det begav sig på 80-talet - bara lite bättre - avverkas låt efter låt på You'll Never Take Us som om det inte alls gått drygt 25 år. Favoritlåtarna är intakta sen jag recenserade plattan i maj. Jag är bara lack för att Resort ställde in konserten i Göteborg, det hade liksom varit pricken över i:et i sommaren. Eh...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fan Paco du brukar inte tycka om oi som är alltför metal influerad.Personligen tycker jag Last Resort skriker av metal nuförtiden..men smaken är som baken.Hur som helst ha en God-Jul!

Paco sa...

Anonym>> Du har för all del rätt, men jag ycker inte att "You'll Never Take Us" låter metal. Tung är den, men inte metallisk. God jul själv!