tisdag 20 oktober 2009

Ville rekommenderar: No Tag - OiOiOi 12"EP

Hej! Det var ett tag sen jag ”rekommenderade” här på Pacos blogg. Anledningen till det är att jag har haft tekniska problem med min dator. Eller snarare att jag har varit för lat för att göra något åt problemet. Men nu efter snart två år tog jag mig själv i kragen och löste problemet. Skruvade isär datorn och satte in ljudkortet i kontakten. Det tog mig fem minuter att göra…



Här kommer en skiva som har spelats ofta det senaste halvåret, närmare bestämt OiOiOi med No Tag från Auckland, Nya Zeeland. Titeln är fantasilös och omslagsbilden ser fånig ut. Har dock läst i en intervju med bandet att skivan egentligen skulle heta No Tag och OiOiOi var skivbolagets påhitt. Aja, denna skiva är bandets första och släpptes av Propeller Records år 1982. Ett mycket bra årtal förövrigt. Det årtal då punk var som bäst. Och No Tag’s OiOiOi är ett starkt bevis på det. Den här skivan är också ett bevis på att bra punkskivor gavs ut, inte bara i England, men också på platser som Nya Zeeland. Ingen geografisk plats man förknippar med punk direkt.



Ni som har samlingen Oi! Rare and exotica vol.1 har redan hört låten No tag. Den här trespårstolvan, förutom tidigare nämnda låt, bjuder på två kvalitetslåtar till – Mistaken Identity och Legalised Dogs . Vad kan man säga, en klockren skiva med ett av Nya Zeelands bästa!
1. No Tag 2. Mistaken Identity 3. Legalised Dogs

3 kommentarer:

Pelle sa...

Vet inte om det är jag som är helt dum i huvet?! Men jag fattar fan inte hur man tankar hem plattan?!?!?

Gogge sa...

Pelle:
Klicka på en av länkarna som kommer upp när du klickar på "Ladda ner här!":
DepositFiles

RapidShare

Megaupload

zSHARE

Badongo

Sen borde det ge sig.

Pelle sa...

Gogge>> Tack, jag fattade efter ett tag. Trodde att RapidShare, Megaupload, etc. var reklam. Bummer...